Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Sense of Reality through mathematical modeling

Villa-Ochoa, Jhony; Jaramillo, Carlos Mario (2009). Sense of Reality through mathematical modeling. Comunicación presentada en ICTMA 14 - 14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (27 al 31 de julio de 2009). University of Hamburg-Germany.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Aceptada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1283Kb

URL Oficial: http://www.ictma2009.de/media/files/ICTMA14_Abstra...

Resumen

We present the results of a research project which deals with a qualitative case study in the field of mathematical modeling. The study investigates the role of "real" life modeling situations of the learner in the construction of mathematical knowledge at school. The study of episodes, interviews, questionnaires and direct observations allowed analysis on how teachers describe their teaching performance when approaching the content of school mathematics. However, the most important aspect was to be able to detect the necessity of a "sense of reality", which is characterized in this paper. The development of this research project shows that it is still necessary to develop a sense of reality as a tool to facilitate interaction between the socio-cultural context and school mathematics, all through modeling.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Funcional
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:1001
Depositado Por:Jhony Alexander Villa-Ochoa
Depositado En:07 Dic 2010 01:32
Fecha de Modificación Más Reciente:12 May 2015 12:58
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario