Sztajn, Paola; Campbell, Mathew; Yoon, Kwang Suk (2011). Conceptualizing professional development in mathematics: elements of a model. PNA, 5(3), pp. 83-92 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 587Kb |
URL Oficial: http://www.pna.es
Resumen
This theoretical paper discusses the concept of models for mathematics professional development. After examining the related literature, we propose a definition of this concept that includes four elements: goals, theories, contexts, and structure. We present aspects of professional development that comprise each element.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 05. Profesor > Formación de profesores 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Estudios de posgrado Formación Profesional |
Código ID: | 1357 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 11 Feb 2011 00:27 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 11 Feb 2011 00:27 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento