Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Conceptualizing professional development in mathematics: elements of a model

Sztajn, Paola; Campbell, Mathew; Yoon, Kwang Suk (2011). Conceptualizing professional development in mathematics: elements of a model. PNA, 5(3), pp. 83-92 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

587Kb

URL Oficial: http://www.pna.es

Resumen

This theoretical paper discusses the concept of models for mathematics professional development. After examining the related literature, we propose a definition of this concept that includes four elements: goals, theories, contexts, and structure. We present aspects of professional development that comprise each element.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
05. Profesor > Formación de profesores
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Estudios de posgrado
Formación Profesional
Código ID:1357
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:11 Feb 2011 00:27
Fecha de Modificación Más Reciente:11 Feb 2011 00:27
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario