Nishimura, Keiichi; Honda, Chiharu (2019). Task design to foster the competence in social decision making on mathematics education. Avances de Investigación en Educación Matemática, 15, pp. 57-73 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 681Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
As society continues to progress, it is becoming increasingly more important to mathematically deal with issues, take risks and uncertainty into account, clarify the grounds for participating in judgements or decision making, and make critical deliberations. This competence is defined as "decision making”. We present the design of a task about saving more lives with automatic external defibrillators (AEDs) in order to foster this competency in mathematics lessons. In methodological terms, we use Lesson Study to carefully anticipate the process of students’ finding and solving problems. We review the design from different viewpoints, such as “What times and how should all the students in the class study?” or “When and what kind of materials should be presented?”
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Relaciones Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 14607 |
Depositado Por: | Sileni Carranza |
Depositado En: | 30 Ene 2020 11:52 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:51 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento