Mesa, Vilma María (2019). Use of open source mathematics textbooks in university courses. En Ruiz, Ángel (Ed.), Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática (pp. 162-169). Costa Rica: Universidad de Costa Rica.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 431Kb |
URL Oficial: http://www.centroedumatematica.com/Cuadernos/Cuade...
Resumen
In the Undergraduate Teaching and Learning in Mathematics with Open Software and Text- books project we study the use of open source textbooks in the teaching and learning of mathematics at the university level (Beezer et al., 2018). The project gathers (a) real-time, individualized viewing data from three dynamic university textbooks for calculus, linear algebra, and abstract algebra; (b) ongoing surveys of users’ descriptions of the textbook use; (c) users’ questionnaires (beliefs and attitudes towards mathematics, technology, teaching, and learning); and (d) student performance (tests of knowledge and grades). The textbooks have been enhanced with a variety of features (WeBWorK, Geogebra, Interactive Reading Questions, and computational cells). In this article I highlight the theoretical and methodological approaches used in the project to answer two questions: How do students and instructors use textbooks? and How can we develop textbooks that will improve teaching and learning?
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 13. Matemáticas escolares > Cálculo 13. Matemáticas escolares > Álgebra |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 15102 |
Depositado Por: | Sileni Carranza |
Depositado En: | 18 Feb 2020 14:42 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 20 Ago 2020 10:54 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento