Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

An ethnomathematical perspective of symmetrical freedom quilts as cultural artifacts

Rosa, Milton (2016). An ethnomathematical perspective of symmetrical freedom quilts as cultural artifacts. En Murillo, Manuel (Ed.), 10 FESTIVAL INTERNACIONAL DE MATEMÁTICA (pp. 17-25). Limón, Costa Rica : Fundación CIENTEC.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

462Kb

URL Oficial: http://www.cientec.or.cr/matematica/memoriaVIII.ht...

Resumen

Quilts often have a visual balance as well as produce pleasing effects. Since quilts may be considered as cultural artifacts as well as artistic and mathematical manifestations and expressions of the daily life of slaves, who were part of a particular cultural group. The purpose of this article is to explore the symmetrical patterns found in a specific kind of quilts, symmetrical freedom quilts, and to explore the connections between mathematics, ethnomathematics, and the tactile craft and art of quilting of this resilient group of people.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:16401
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:07 Jul 2020 10:42
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Jul 2020 10:42
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario