Orey, Daniel Clark (2016). Discussing mathematical modeling coursein a long distance course. En Murillo, Manuel (Ed.), 10 FESTIVAL INTERNACIONAL DE MATEMÁTICA (pp. 26-43). Limón, Costa Rica : Fundación CIENTEC.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 491Kb |
URL Oficial: http://www.cientec.or.cr/matematica/memoriaVIII.ht...
Resumen
The research related to critical and reflective dimensions of mathematical modeling isseeking identity, definition, and objectives. As well, it is developing a sense of its own nature andpotential for research methods used in order to legitimize pedagogical action. It is necessary to discussthe importance of philosophical and theoretical perspectives found in critically reflective dimensionsof mathematical modeling. As well, the importance of a virtual learning environment that helpsstudents to develop critical-reflective efficiencies has become increasingly important to enable the exploration of theories related to critical mathematical modeling, distance interactions, and transactional distance by using long-distance technologies. These interactions are triggered by lessons placed on platforms, which are virtual learning environments (VLE) and that enable the use a combination of technology, teaching and the learning of specific content. By developing discusión forums and video conferences, professors and tutors are able to analyze interactions enabled by these tools, which contributed to the reflective developmentof the elaboration of mathematical models in the VLE.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > A distancia 07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > E-learning 01. Sistema educativo > Acceso a diferentes niveles educativos |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 17135 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 07 Jul 2020 16:56 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Jul 2020 16:56 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento