Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Refutations and the logic of practice

Reid, David; Knipping, C.; Crosby, M. (2011). Refutations and the logic of practice. PNA, 6(1), pp. 1-10 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

700Kb

Resumen

When arguments are refuted in mathematics classrooms, the ways in which they are refuted can reveal something about the logic of practice evolving in the classroom, as well as about the epistemology that guides the teachers’ teaching. We provide four examples that illustrate refutations related to the logic of practice, in which sufficiency and relevance are grounds for refutation, as opposed to falsehood.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
07. Enseñanza
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:1744
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:17 Jul 2011 08:05
Fecha de Modificación Más Reciente:12 May 2015 10:47
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario