Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Missing value and comparison problems: what pupils know before the teaching of proportion

Silvestre, Ana Isabel; da Ponte, João Pedro (2012). Missing value and comparison problems: what pupils know before the teaching of proportion. PNA, 6(3), pp. 73-83 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1292Kb

Resumen

This paper analyses grade 6 pupils’ mathematical processes and difficulties in solving proportion problems before the formal teaching of this topic. Using a qualitative methodology, we examine pupils’ thinking processes at four levels of performance in missing value and comparison problems. The results show that pupils tend to use scalar composition and decomposition strategies in missing value problems and functional strategies in comparison problems. Pupils’ difficulties are related to a lack of recognition of the multiplicative nature of proportion relationships.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Patrones numéricos
Nivel Educativo:Educación Infantil (0-6 años)
Código ID:1867
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:28 Feb 2012 12:24
Fecha de Modificación Más Reciente:30 Jun 2015 17:42
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario