Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Developing purposeful mathematical thinking: a curious tale of apple trees

Ainley, Janet (2012). Developing purposeful mathematical thinking: a curious tale of apple trees. PNA, 6(3), pp. 85-103 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

1145Kb

Resumen

In this paper I explore aspects of the ways in which school mathematics relates to the “real” world, and argue that this relationship is an uneasy one. Through exploring the causes of this unease, I aim to expose some problems in the ways in which context is used within mathematics education, and argue that the use of context does not ensure that the purposes of mathematics are made transparent. I present and discuss a framework for task design that adopts a different perspective on mathematical understanding, and on purposeful mathematical thinking.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:1868
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:28 Feb 2012 12:29
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Feb 2012 12:29
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario