Rosa, Milton (2012). Ethnomodeling: The Pedagogical Action of Ethnomathematics as a Program. Cuadernos, 10, pp. 205-218 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 190Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
The application of ethnomathematical techniques and tools of modeling allow us to examine systems taken from reality and give us insight into forms of mathematics done in a holistic way. The pedagogical approach that connects a diversity of cultural forms of mathematics is best represented through ethnomodeling, which is a process of translation and elaboration of problems and the questions taken from real world contexts. Seen in this way, we would like to broaden the discussion of possibilities for the inclusion of ethnomathematics and associated ethnomodeling perspectives that respect the social diversity of distinct cultural groups with guarantees for the development of understanding different ways of doing mathematics through dialogue and respect.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 04. Alumno > Diversidad 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 21402 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 05 Sep 2020 13:19 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 05 Sep 2020 13:19 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento