Scott, Patrick (2012). The Intellectual Contributions of Ubiratan D’Ambrosio to Ethnomathematics. Cuadernos, 10, pp. 241-146 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 108Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
Ubiratan “Ubi” D’Ambrosio is considered by many to be “the intellectual father of ethnomathematics”. He defined and popularized the term as “the art or technique of explaining, knowing, and understanding diverse cultural contexts” (D’Ambrosio, 1990). He formed the International Study Group on Ethnomathematics (ISGEm) and has been instrumental in helping to make sure that the socio-cultural context of mathematics and its teaching and learning are considered in conferences, publications and the day to day work of thousands of mathematics education around the world.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 21407 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 05 Sep 2020 08:51 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 05 Sep 2020 08:51 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento