Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The Intellectual Contributions of Ubiratan D’Ambrosio to Ethnomathematics

Scott, Patrick (2012). The Intellectual Contributions of Ubiratan D’Ambrosio to Ethnomathematics. Cuadernos, 10, pp. 241-146 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

108Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

Ubiratan “Ubi” D’Ambrosio is considered by many to be “the intellectual father of ethnomathematics”. He defined and popularized the term as “the art or technique of explaining, knowing, and understanding diverse cultural contexts” (D’Ambrosio, 1990). He formed the International Study Group on Ethnomathematics (ISGEm) and has been instrumental in helping to make sure that the socio-cultural context of mathematics and its teaching and learning are considered in conferences, publications and the day to day work of thousands of mathematics education around the world.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:21407
Depositado Por:Monitor Funes 4
Depositado En:05 Sep 2020 08:51
Fecha de Modificación Más Reciente:05 Sep 2020 08:51
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario