Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Creating a Space for Mathematicians and Educators: The philosophical basis for the Klein Project

Barton, Bill (2013). Creating a Space for Mathematicians and Educators: The philosophical basis for the Klein Project. Cuadernos, 11, pp. 405-409 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

95Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

The Klein Project is unique within contemporary initiatives in mathematics education because it is deliberately designed to use the potential of both mathematicians and mathematics educators to enhance the quality of teaching at the upper levels of secondary school. This means that a "space" must be created where productive discussions can be held, free from the divisions, pre-conceptions, and acrimony that has characterised some interactions between these two groups. It also means that there must be a mechanism for all those interested to make a significant contribution. I discuss how this is achieved.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Código ID:21412
Depositado Por:Monitor Funes 4
Depositado En:05 Sep 2020 08:32
Fecha de Modificación Más Reciente:05 Sep 2020 08:32
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario