Barton, Bill (2013). Creating a Space for Mathematicians and Educators: The philosophical basis for the Klein Project. Cuadernos, 11, pp. 405-409 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 95Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
The Klein Project is unique within contemporary initiatives in mathematics education because it is deliberately designed to use the potential of both mathematicians and mathematics educators to enhance the quality of teaching at the upper levels of secondary school. This means that a "space" must be created where productive discussions can be held, free from the divisions, pre-conceptions, and acrimony that has characterised some interactions between these two groups. It also means that there must be a mechanism for all those interested to make a significant contribution. I discuss how this is achieved.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 21412 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 05 Sep 2020 08:32 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 05 Sep 2020 08:32 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento