Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Childrens understanding and use of inversion in arithmetic1

Bryant, Peter (2013). Childrens understanding and use of inversion in arithmetic1. Cuadernos, 11, pp. 231-238 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

101Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

In this presentation, I consider the origins and the extent of children’s understanding of the inverse relation between addition and subtraction. I argue that this understanding might have its origins in children’s informal experiences with physical matter but I also show that it is possible to improve children’s grasp of inversion through teaching. I also show that his teaching has beneficial effects on children’s solutions to sophisticated word problems in which the arithmetical operation that is need for the solution is not immediately obvious.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas > Adición
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:21416
Depositado Por:Monitor Funes 4
Depositado En:05 Sep 2020 08:15
Fecha de Modificación Más Reciente:05 Sep 2020 08:15
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario