Ruiz, Ángel (2013). IACME and Mathematics Education International Organizations in Latin America. Cuadernos, 11, pp. 27-38 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 115Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
The evolution of the Inter-American Committee on Mathematics Education (IACME) as a network of regional and international cooperation will be described, as well as -with less detail- the Latin American Committee on Educational Mathematics (CLAME) and the Ibero-American Federation of Educational Mathematics (FISEM), and the Mathematics Education Network for Central America and Caribbean (REDUMATE). Emphasis will be placed on the overall meaning of their academic and organizational evolution. In particular, the relationships of IACME with the International Commission on Mathematical Instruction (ICMI) and the international community of Mathematics Education will be analyzed. Some perspectives will be considered.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 05. Profesor > Formación de profesores 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 21433 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 04 Sep 2020 20:46 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Sep 2020 20:46 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento