Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Engaging with Mathematics in the Digital Age

Hoyles, Celia (2016). Engaging with Mathematics in the Digital Age. Cuadernos, 15, pp. 225-236 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

657Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

There is widespread acceptance that mathematics is important, for an individual and for society. However there are still those who disagree arguing that the subject is boring and irrelevant. It is therefore crucial that mathematics teaching strives to engage all learners at all levels, without of course sacrificing the rigour and ‘essence’ of the subject. In this talk, I will argue that one way to achieve both rigour and broader access to mathematics lies with using appropriately designed digital technology. I will illustrate my argument with examples from research and practice.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:21551
Depositado Por:Monitor Funes 4
Depositado En:19 Ago 2020 18:44
Fecha de Modificación Más Reciente:20 Ago 2020 11:05
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario