Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematics knowledge for teaching at the secondary levels: methods and evidence from the TEDS-M Study

Tatto, María Teresa (2016). Mathematics knowledge for teaching at the secondary levels: methods and evidence from the TEDS-M Study. Cuadernos, 15, pp. 101-126 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

500Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

This presentation describes the results of the Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) a collaborative study of the mathematics preparation of future primary and secondary teachers. The study explored the question of whether what future teachers learn in pre-service teacher education leads to more effective knowledge of mathematics and mathematics for teaching. The methods and results of TEDSM are examined in light of their contribution to a prospective international study of novice mathematics teachers known as The First Five Years of Mathematics Teaching or FIRSTMATH.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > _Otro (investigación e innovación en Educación Matemática)
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:21568
Depositado Por:Monitor Funes 4
Depositado En:19 Ago 2020 16:15
Fecha de Modificación Más Reciente:20 Ago 2020 11:08
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario