Tatto, María Teresa (2016). Mathematics knowledge for teaching at the secondary levels: methods and evidence from the TEDS-M Study. Cuadernos, 15, pp. 101-126 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 500Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
This presentation describes the results of the Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) a collaborative study of the mathematics preparation of future primary and secondary teachers. The study explored the question of whether what future teachers learn in pre-service teacher education leads to more effective knowledge of mathematics and mathematics for teaching. The methods and results of TEDSM are examined in light of their contribution to a prospective international study of novice mathematics teachers known as The First Five Years of Mathematics Teaching or FIRSTMATH.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > _Otro (investigación e innovación en Educación Matemática) 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 21568 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 19 Ago 2020 16:15 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 20 Ago 2020 11:08 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento