Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Problem solving to differentiate grades of mathematical talent

Ribera, Juan Miguel; Jaime, Adela; Ramírez, Rafael (2018). Problem solving to differentiate grades of mathematical talent. En Bergqvist, E.; Osterholm, M.; Granberg, C.; Sumpter, L (Eds.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (p. 284). Umea: PME.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

85Kb

Resumen

Mathematics education researchers have focused on mathematically talented students’ behaviour. Three types of studies have been carried out most frequently: identification, description, and intervention. We present results related to identification.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación
04. Alumno > Necesidades especiales > Alumnos con talento matemático
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:23208
Depositado Por:Rafael Ramírez
Depositado En:06 Abr 2021 09:01
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Abr 2021 09:01
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario