Ribera, Juan Miguel; Jaime, Adela; Ramírez, Rafael (2018). Problem solving to differentiate grades of mathematical talent. En Bergqvist, E.; Osterholm, M.; Granberg, C.; Sumpter, L (Eds.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (p. 284). Umea: PME.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 85Kb |
Resumen
Mathematics education researchers have focused on mathematically talented students’ behaviour. Three types of studies have been carried out most frequently: identification, description, and intervention. We present results related to identification.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 04. Alumno > Necesidades especiales > Alumnos con talento matemático 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 23208 |
Depositado Por: | Rafael Ramírez |
Depositado En: | 06 Abr 2021 09:01 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Abr 2021 09:01 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento