Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The mathematics that secondary teachers (need to) know

Aragón, Estíbaliz; Aguilar, Manuel; Navarro, José; Araujo, Antonio (2015). The mathematics that secondary teachers (need to) know. Revista Española de Pedagogía, 73(261), pp. 321-342 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

754Kb

URL Oficial: https://revistadepedagogia.org

Resumen

In spite of decades of focused research, the phenomenon of «teachers’ disciplinary knowledge of mathematics» is not yet a well-formulated construct. This lack of deep understanding is troublesome, as uncritical assumptions about and entrenched practices around the mathematics that teachers should know can have major implications for teacher preparation programs, especially at the secondary level.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Conceptual-teórico
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:23717
Depositado Por:Valeria Maestre
Depositado En:03 Dic 2021 10:08
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Dic 2021 10:08
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario