Quaresma, Marisa; da Ponte, João Pedro (2021). Developing collaborative relationships in lesson study. PNA, 15(2), pp. 93-107 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 371Kb |
URL Oficial: https://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/
Resumen
We discuss how collaborative relationships may develop in lesson study groups, paying attention to the critical incidents that may arise. This qualitative research study is based on two lesson studies with primary and middle school teachers. Data were collected through a researcher’s journal, audio records of working sessions, video records of research lessons, post lesson reflections, and individual interviews. In the two cases, the collaborative relationships developed as common aims and ways of productive joint work emerged. In the development of these relationships, several critical incidents had a strong influence, in some cases positive and in other cases negative.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 03. Aula > Relaciones interpersonales > Entre estudiantes 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos) |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 23735 |
Depositado Por: | Valeria Maestre |
Depositado En: | 06 Dic 2021 10:59 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Dic 2021 10:59 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento