Hunter, Roberta; Civil, Marta (2021). Collaboration in mathematics: taking a sociocultural perspective. Avances de Investigación en Educación Matemática, 19, pp. 7-20 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 276Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
The importance of learners collaborating to construct deep mathematical understandings has been increasingly recognized in research and practice in recent times. In this paper we draw on a sociocultural perspective to show how a situative strength-based approach can be usefully applied to highlight the different ways in which learners from backgrounds within collectivist traditions participate constructively in mathematical interactions. As a key equity issue, learners from backgrounds in collectivist traditions should have the opportunity to expand their repertoires of practice so that they can flexibly adapt to any learning context. The two cases presented, from two geographic regions, both illustrate the central role the concept of family has for these learners -‘familia’ or ‘whānau’-as a collective concept of individuals working together not as individuals but rather as one unit.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 04. Alumno > Diversidad > Origen étnico-raza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural 03. Aula > Relaciones interpersonales > Entre estudiantes 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio de casos |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 23759 |
Depositado Por: | Valeria Maestre |
Depositado En: | 05 Dic 2021 21:57 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Feb 2023 17:42 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento