Hoyles, Celia (1999). Steering between skills and creativity: a role for the computer? Educação Matemática Pesquisa, 1(1), pp. 99-118 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 4Mb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
Children’s and adults' mathematical knowledge frequently appears to be in a state of crisis - a crisis of skills or a crisis of creativity. While cautioning against universal solutions, this paper suggests that the incorporation into the curriculum of computer-based activities designed to help students connect their informal knowledge with the conventional practices of mathematics is one way out of this impasse.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores |
Nivel Educativo: | Educación de adultos Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 23978 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 26 Abr 2022 11:02 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 26 Abr 2022 11:02 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento