Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Steering between skills and creativity: a role for the computer?

Hoyles, Celia (1999). Steering between skills and creativity: a role for the computer? Educação Matemática Pesquisa, 1(1), pp. 99-118 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

4Mb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Children’s and adults' mathematical knowledge frequently appears to be in a state of crisis - a crisis of skills or a crisis of creativity. While cautioning against universal solutions, this paper suggests that the incorporation into the curriculum of computer-based activities designed to help students connect their informal knowledge with the conventional practices of mathematics is one way out of this impasse.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Computadores
Nivel Educativo:Educación de adultos
Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:23978
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:26 Abr 2022 11:02
Fecha de Modificación Más Reciente:26 Abr 2022 11:02
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario