Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The social production of school mathematical thinking

Lerman, Stephen (2003). The social production of school mathematical thinking. Educação Matemática Pesquisa, 5(2), pp. 59-79 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

10Mb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Studies of teaching and learning that aim to focus on mathematical thinking generally draw on notions of what might constitute the essence of the thinking of a mathematician. I will examine research that looks at how mathematical thinking is produced in the classroom and at how different ‘forms of pedagogy have different outcomes for different groups of learners. I will report on a number of projects in which I have been engaged that address this theme. | will then consider how sociological and psychological perspectives might combine to inform research on teaching and learning mathematics.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Pedagogía
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Sociología
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales
06. Aprendizaje > Otro (aprendizaje)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Psicología
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:24091
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:17 Jul 2022 21:41
Fecha de Modificación Más Reciente:17 Jul 2022 21:41
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario