Lerman, Stephen (2003). The social production of school mathematical thinking. Educação Matemática Pesquisa, 5(2), pp. 59-79 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 10Mb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
Studies of teaching and learning that aim to focus on mathematical thinking generally draw on notions of what might constitute the essence of the thinking of a mathematician. I will examine research that looks at how mathematical thinking is produced in the classroom and at how different ‘forms of pedagogy have different outcomes for different groups of learners. I will report on a number of projects in which I have been engaged that address this theme. | will then consider how sociological and psychological perspectives might combine to inform research on teaching and learning mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Pedagogía 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Sociología 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales 06. Aprendizaje > Otro (aprendizaje) 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Psicología |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 24091 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 17 Jul 2022 21:41 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jul 2022 21:41 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento