Nemirovsky, Ricardo; Tierney, Cornelia (2004). Children creating ways to represent changing situations: on the development of homogeneous spaces. Educação Matemática Pesquisa, 6(1), pp. 11-51 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 1388Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This paper focuses on children creating representations on paper for situations that change over time.We articulate the distinction between homogeneous and heterogeneous spaces and reflect on children’s tendency to create hybrids between them. Through classroom and interview examples we discuss two families of tasks that seem to facilitate children’s development of homogeneous spaces: 1) making selected features directly visible, instead of requiring intermediate steps and calculations; for example, to be able to directly compare different sets of data combined in a single graph, and 2) exploring well-defined figural components that can be used in graphing, such as line segments or sequencing from left to right, that are introduced as a resource.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones 13. Matemáticas escolares > Medida > Magnitudes 03. Aula > Recursos didácticos > Materiales manipulativos |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 24093 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 17 Jul 2022 21:33 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jul 2022 21:33 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento