Flores, Angel Homero (2010). Learning mathematics, doing mathematics: a learner centered teaching model. Educação Matemática Pesquisa, 12(1), pp. 75-87 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 182Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
Learning mathematics, Doing Mathematics is a learner-centered teaching proposal under development since 1998 at the Colegio de Ciencias y Humanidades (CCH), a high school system dependant on the National Autonomous University of Mexico. It looks for the creation of a Teaching and Learning Environment (TLE) in which students work and learn collaboratively, with tolerance, respect and responsibility. The main features of this teaching proposal and its theoretical and philosophical foundations are presented.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Otro (aspectos afectivos) 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Actitud 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > _Otro (fundamentos de la Educación Matemática) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 24375 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 17 Jul 2022 11:04 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jul 2022 11:04 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento