Braukmüller, Maike (2020). Connecting factors for the application of a digital álgebra learning system: a study with textbook author. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 232-239 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 133Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
The MAL-project (Multimodal Algebra Learning) develops a digital system for learning algebra. A key issue is its applicability in schools and textbooks. The paper reports about a partial study of the project which aims at uncovering connecting factors that allow adapting the system to praxeologies in schools and textbooks. In the paper, the study and preliminary results are presented.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Ecuaciones 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Polinomios 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto 07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > E-learning |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 24559 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 12:12 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 12:12 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento