Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Connecting factors for the application of a digital álgebra learning system: a study with textbook author

Braukmüller, Maike (2020). Connecting factors for the application of a digital álgebra learning system: a study with textbook author. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 232-239 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

133Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

The MAL-project (Multimodal Algebra Learning) develops a digital system for learning algebra. A key issue is its applicability in schools and textbooks. The paper reports about a partial study of the project which aims at uncovering connecting factors that allow adapting the system to praxeologies in schools and textbooks. In the paper, the study and preliminary results are presented.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Ecuaciones
13. Matemáticas escolares > Álgebra > Polinomios
03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto
07. Enseñanza > Tipos de enseñanza > E-learning
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:24559
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 12:12
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 12:12
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario