Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Implementing multidisciplinary study and research paths in Japanese lower secondary school teaching

Kuzuoka, Kenji (2020). Implementing multidisciplinary study and research paths in Japanese lower secondary school teaching. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 173-188 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

315Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper reports on results of teaching experiments with a study and research path carried out in Japanese lower secondary school classrooms. The generating question relates to the change of world population. Based on these results, we discuss the conditions and constraints for implementing inquiry in ordinary teaching in.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Sistemas de ecuaciones
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > _Otro (metodología de enseñanza)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:24608
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 12:04
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 12:04
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario