Villiers, Michael de; Jugmohan, Janeeshla (2012). Learners’ conceptualisation of the sine function during an introductory activity using sketchpad at grade 10 level. Educação Matemática Pesquisa, 14(1), pp. 9-30 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 605Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This paper outlines a study that investigated and analysed learners’ conceptualisation of the sine function during an introductory activity, using Sketchpad at Grade 10 level. In the analysis of the learners’ understanding of the sine function, correct intuitions as well as misconceptions in their mathematics were identified. The use of Sketchpad to introduce the sine function proved to be a reasonably successful and meaningful activity in developing understanding of some significant aspects of the sine function.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Internet 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones > Trigonométricas 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 24623 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 16 Jul 2022 18:55 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jul 2022 18:55 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento