Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Learners’ conceptualisation of the sine function during an introductory activity using sketchpad at grade 10 level

Villiers, Michael de; Jugmohan, Janeeshla (2012). Learners’ conceptualisation of the sine function during an introductory activity using sketchpad at grade 10 level. Educação Matemática Pesquisa, 14(1), pp. 9-30 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

605Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper outlines a study that investigated and analysed learners’ conceptualisation of the sine function during an introductory activity, using Sketchpad at Grade 10 level. In the analysis of the learners’ understanding of the sine function, correct intuitions as well as misconceptions in their mathematics were identified. The use of Sketchpad to introduce the sine function proved to be a reasonably successful and meaningful activity in developing understanding of some significant aspects of the sine function.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Internet
13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones > Trigonométricas
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Código ID:24623
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:16 Jul 2022 18:55
Fecha de Modificación Más Reciente:16 Jul 2022 18:55
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario