Saito, Fumikazu (2012). History of mathematics and history of science: some remarks concerning contextual framework. Educação Matemática Pesquisa, 14(3), pp. 363-385 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 251Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This essay is devoted to the contextual methodology in history of mathematics. The author discusses the contextual approach given by new trends in historiography in history of science and suggests that this could help to renew the contextual framework in history of mathematics. Here we base our study on primary-sources research and survey. Special attention is given to a set of documents concerning mathematical instruments which could convey a new appreciation of mathematical practices in the sixteenth and seventeenth centuries.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Evolución histórica de conceptos 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 24650 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 16 Jul 2022 12:51 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Jul 2022 12:51 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento