Alberca, Mercedes; Contreras, Luis Carlos (2021). The specialized knowledge of a primary teacher working on subtraction. ZETETIKÉ. Revista de Educação Matemática, 29, pp. 1-22 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 493Kb |
URL Oficial: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/ze...
Resumen
This study explores the specialised knowledge deployed by a mathematics teacher using the Open Algorithms Based on Numbers (ABN)methodover a series of lessons on subtraction. The theoretical tool used for the analysis is the Mathematics Teachers Specialised Knowledge (MTSK) model. The research took the form of acase study ofa primary teacher working at aCharterSchool in Huelva, Spain. The data consisted of the transcripts of lessons involving a total structured follow-up interview. The transcripts were broken down into units of information, and analysed for evidenceof specialised knowledge within several subdomains of Mathematical Knowledge and Pedagogical ContentKnowledge. The resultsallow us to conjecturea relationshipbetween this knowledgeand the teacher’straining in the ABN method.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores) 05. Profesor > El papel del profesor 05. Profesor > Desarrollo del profesor 13. Matemáticas escolares > Números > Operaciones aritméticas > Sustracción |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 24674 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 24 Jun 2022 15:45 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 24 Jun 2022 15:45 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento