Katona, Dániel (2020). The Pósa method with ATD lenses: praxeological analysis on math problems in hungarian talent care education with ‘recursion’ in their logos blocks. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 259-281 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 605Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
The praxeological analysis of selected questions used in the Hungarian Pósa method is presented, focusing on a common element in their logos blocks, called recursive thinking. As part of a broader research with reverse didactic engineering methodology, aiming at theorizing the ‘intuitively’ developed Pósa method, the present findings are also compared to previous results and re-interpret the concepts of kernel and web of problem thread. Based on these results gained by using tools of the Anthropological Theory of the Didactic, the paper offers a partial description of the didactic strategy of the Pósa method for inquiry-based learning mathematics and raises questions for further research.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Didáctica francesa 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Interpretativo 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico |
Nivel Educativo: | Estudios de posgrado |
Código ID: | 24755 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 18:41 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 18:41 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento