Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The Pósa method with ATD lenses: praxeological analysis on math problems in hungarian talent care education with ‘recursion’ in their logos blocks

Katona, Dániel (2020). The Pósa method with ATD lenses: praxeological analysis on math problems in hungarian talent care education with ‘recursion’ in their logos blocks. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 259-281 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

605Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

The praxeological analysis of selected questions used in the Hungarian Pósa method is presented, focusing on a common element in their logos blocks, called recursive thinking. As part of a broader research with reverse didactic engineering methodology, aiming at theorizing the ‘intuitively’ developed Pósa method, the present findings are also compared to previous results and re-interpret the concepts of kernel and web of problem thread. Based on these results gained by using tools of the Anthropological Theory of the Didactic, the paper offers a partial description of the didactic strategy of the Pósa method for inquiry-based learning mathematics and raises questions for further research.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Didáctica francesa
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Interpretativo
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
Nivel Educativo:Estudios de posgrado
Código ID:24755
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 18:41
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 18:41
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario