Florensa, Ignasi; Bosch, Marianna; Gacón, Josep (2020). Reference epistemological model: what form and function in school institutions? Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 240-249 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 368Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
Many teaching problems are related with the lack in the school institutions of epistemological tools to design, manage and evaluate study processes. We propose to include within these tools the question-answer maps as a partial representation of the reference epistemological models. In this paper we summarize the conclusions of four experiences including teacher education courses and study and research paths. The results show the potentialities of question – answer maps and new open questions.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 24758 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 18:30 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 18:30 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento