Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Reference epistemological model: what form and function in school institutions?

Florensa, Ignasi; Bosch, Marianna; Gacón, Josep (2020). Reference epistemological model: what form and function in school institutions? Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 240-249 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

368Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Many teaching problems are related with the lack in the school institutions of epistemological tools to design, manage and evaluate study processes. We propose to include within these tools the question-answer maps as a partial representation of the reference epistemological models. In this paper we summarize the conclusions of four experiences including teacher education courses and study and research paths. The results show the potentialities of question – answer maps and new open questions.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:24758
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 18:30
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 18:30
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario