Kondratieva, Margo (2020). Detecting and sharing praxeologies in solving interconnecting problems: some observations from teacher education viewpoint. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 472-486 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 316Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This paper discusses praxeologies available at different levels of schooling in view of a problem, which permits multiple solutions ranging from elementary to more advanced mathematical approaches. Solutions of the problem produced by mixed groups of K-12 teachers included numerical, pictorial and algebraic methods, and allowed observing possible paths within a finalized activity of study and research. They also gave some insights regarding teachers’ readiness to support the continuity of students’ praxeological development, and more generally, the potential within teachers’ educational backgrounds to pursue the new paradigm of questioning the world.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 24785 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 19:51 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 19:51 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento