Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Detecting and sharing praxeologies in solving interconnecting problems: some observations from teacher education viewpoint

Kondratieva, Margo (2020). Detecting and sharing praxeologies in solving interconnecting problems: some observations from teacher education viewpoint. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 472-486 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

316Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper discusses praxeologies available at different levels of schooling in view of a problem, which permits multiple solutions ranging from elementary to more advanced mathematical approaches. Solutions of the problem produced by mixed groups of K-12 teachers included numerical, pictorial and algebraic methods, and allowed observing possible paths within a finalized activity of study and research. They also gave some insights regarding teachers’ readiness to support the continuity of students’ praxeological development, and more generally, the potential within teachers’ educational backgrounds to pursue the new paradigm of questioning the world.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Planteamiento de problemas
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:24785
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 19:51
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 19:51
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario