Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

About the “Mixture” of discourses in the use of mathematics in signal theory

Hochmuth, Reinhard; Peters, Jana (2020). About the “Mixture” of discourses in the use of mathematics in signal theory. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 454-471 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

375Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

An important issue for research in university mathematics education is the use of mathematics in engineering. Here we focus on praxeologies in a course on system and signal theory (SST), which represents a typical module in electrical engineering studies in the third or fourth semester. In such courses, mathematics already studied in introductory mathematics courses will be applied, but also enriched by the introduction and development of new practices, in particular the so-called Dirac-impulse. We claim that the introduction and justification of the Dirac-impulse in SST is a convenient case where basic facets of epistemological relations between mathematics and engineering sciences might be illustrated and shown to be important for a detailed description and analysis of logos blocks of praxeologies. The background for our considerations regarding logos blocks of praxeologies that concern the introduction of the Dirac-impulse is given by philosophical studies by Wahsner and Borzeszkowski (1992, 2012) and a few illuminating remarks by Dirac.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:03. Aula > Gestión del aula > El discurso
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:24786
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 19:47
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 19:47
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario