Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematics and physics study and research paths within two groups of pre-service teacher education

Otero, María Rita; Llanos, Viviana Carolina; Arlego, Marcelo (2020). Mathematics and physics study and research paths within two groups of pre-service teacher education. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 711-724 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

306Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

In this paper, we present results of an inquiry based teaching implementation carried out on a teacher training course in the University. The framework of the Anthropological Theory of Didactics (ATD) is adopted, and a co-disciplinary Study and Research Path (SRP) whose generative question requires studying physics and mathematics together is carried out by N=25 training teachers of Mathematics at University. Some conclusions concerning the conditions, restrictions and relevance of introducing the RSC in teachers training courses at the university are performed.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > _Otro (fenomenología didáctica)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:24835
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 20:47
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 20:47
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario