Otero, María Rita; Llanos, Viviana Carolina; Arlego, Marcelo (2020). Mathematics and physics study and research paths within two groups of pre-service teacher education. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 711-724 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 306Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
In this paper, we present results of an inquiry based teaching implementation carried out on a teacher training course in the University. The framework of the Anthropological Theory of Didactics (ATD) is adopted, and a co-disciplinary Study and Research Path (SRP) whose generative question requires studying physics and mathematics together is carried out by N=25 training teachers of Mathematics at University. Some conclusions concerning the conditions, restrictions and relevance of introducing the RSC in teachers training courses at the university are performed.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > _Otro (fenomenología didáctica) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 24835 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 20:47 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 20:47 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento