Hakamata, Ryoto; Otaki, Koji (2020). On study and research responsibilities: a case in Japanese upper secondary school. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 622-629 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 316Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This presentation aims to identify some students’ roles on a study and research path conducted in a Japanese upper secondary high school. Especially, we focus on responsibilities for questioning and answering in their inquiry. For this purpose, we describe the students’ inquiry using the tree diagram of questions Q and answers A. Then, we analyze what kind of students’ roles emerged in their activity and discuss why that responsibilities could appear. As a result, we identify two interesting points of their study and research responsibilities: 1) On producing an initial question; 2) On producing temporary answers.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > _Otro (investigación e innovación en Educación Matemática) 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) 04. Alumno > Otro (alumno) |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 24842 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 20:26 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 20:26 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento