Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession

Corica, Ana Rosa; Otero, María Rita (2020). The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 809-816 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

217Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

We present some results of the design and implementation of a research and study course for the mathematics teacher trainees. The research is based on the anthropological theory of the didactic. We analyze which gestures of the paradigm of the questioning and the research are identified in teacher trainees that study the question: how to teach mathematical knowledge.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Preparación de clases
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:24848
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 20:08
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 20:08
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario