Corica, Ana Rosa; Otero, María Rita (2020). The perspective of teacher trainees about the mathematics teacher´s profession. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 809-816 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 217Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
We present some results of the design and implementation of a research and study course for the mathematics teacher trainees. The research is based on the anthropological theory of the didactic. We analyze which gestures of the paradigm of the questioning and the research are identified in teacher trainees that study the question: how to teach mathematical knowledge.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Preparación de clases 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 24848 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 20:08 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 20:08 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento