Parra, Veronica; Otero, María Rita (2020). Research and study paths: indicators of the development of the dialectics. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 856-869 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 269Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
n this work, we describe a set of didactic - mathematical indicators to determine the development of the dialectics. These indicators are not definitive and their first formulations are the result of the analysis of the data obtained when implementing a research and study paths (RSP) at the last year of the Argentine secondary level. From these indicators, we conclude that the most frequent dialectics are: individual and collective, subject and out-of-subject, research and study, praxeological analysis-synthesis/didactic synthesis-analysis and black boxes and clear boxes.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Otro (metodologías) 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Encuestas 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 25011 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 20:59 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 20:59 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento