Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Research and study paths: indicators of the development of the dialectics

Parra, Veronica; Otero, María Rita (2020). Research and study paths: indicators of the development of the dialectics. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 856-869 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

269Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

n this work, we describe a set of didactic - mathematical indicators to determine the development of the dialectics. These indicators are not definitive and their first formulations are the result of the analysis of the data obtained when implementing a research and study paths (RSP) at the last year of the Argentine secondary level. From these indicators, we conclude that the most frequent dialectics are: individual and collective, subject and out-of-subject, research and study, praxeological analysis-synthesis/didactic synthesis-analysis and black boxes and clear boxes.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Otro (metodologías)
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Encuestas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:25011
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 20:59
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 20:59
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario