Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching

Otero, María Rita; Llanos, Viviana Carolina; Parra, Verónica (2020). Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 742-755 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

198Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

We analyse the study and research carried out by N = 31 teachers in service during an on-line course in Didactics of Mathematics, about a question that could generate a Study and research path (SRP). The teachers studied the question individually and in groups. Then, they had to organize a possible teaching, adapted to an institution well known to them .The written texts produced by the teachers are analysed by means of two types of techniques: one qualitative and one based on lexicometric statistical methods. In the long term, the aim of this research is to understand the potential and difficulties of in-service teachers to organize teaching based on questions.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Métodos estadísticos
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:25012
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 20:55
Fecha de Modificación Más Reciente:29 Jul 2022 15:20
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario