Otero, María Rita; Llanos, Viviana Carolina; Parra, Verónica (2020). Training in-service teachers: study of questions and the organization of teaching. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 742-755 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 198Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
We analyse the study and research carried out by N = 31 teachers in service during an on-line course in Didactics of Mathematics, about a question that could generate a Study and research path (SRP). The teachers studied the question individually and in groups. Then, they had to organize a possible teaching, adapted to an institution well known to them .The written texts produced by the teachers are analysed by means of two types of techniques: one qualitative and one based on lexicometric statistical methods. In the long term, the aim of this research is to understand the potential and difficulties of in-service teachers to organize teaching based on questions.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Métodos estadísticos 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 25012 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 20:55 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 29 Jul 2022 15:20 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento