Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

New fundamentals of mathematics for schools

D'Ambrosio, Ubiratan (2021). New fundamentals of mathematics for schools. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, Número especial, pp. 53-63 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

67Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

If we look at the educational system as a whole, Mathematics is domineering subject. Together with reading and writing, it constitutes the spine of a system aimed at providing equal opportunity for all and ate the same time to prepare the cadres for the advancement and betterment of the socio-economic and political framework of society. The so called ‘‘threer’s’’ have dominated school scenery for decades. Is this to be maintained?

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:01. Sistema educativo > Documentos curriculares
04. Alumno > Diversidad > Aspectos socioeconómicos
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Políticos
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:25167
Depositado Por:Monitor Funes 3
Depositado En:03 Ago 2022 15:39
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Ago 2022 15:39
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario