D'Ambrosio, Ubiratan; D'Ambrosio, Beatriz Silva (2021). The role of ethnomathematics in curricular leadership in mathematics education. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, Número especial, pp. 120-129 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 66Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
In this paper we share our reflections regarding the role of ethnomathematics in providingdirection for leadership in mathematics education. Our arguments are grounded in an analy-sis of the world today, characterized by inequities and injustices, clamoring for a new socialorder. We contemplate the role of mathematics and mathematics education in improving theworld for the benefit of future generations. In our vision, the Program Ethnomathematicsis positioned as a theoretical framework capable of guiding practice and curriculum for avery different educational project, one that centers the children in a world of social equityand justice as well as a world in which humanity achieves equilibrium with and respect fornature and its resources. We end our reflections with some thoughts on the preparation ofteachers and leaders for this alternate educational project.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 09. Currículo > Evaluación del currículo 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 09. Currículo > Diseño 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 25176 |
Depositado Por: | Monitor Funes 3 |
Depositado En: | 03 Ago 2022 16:02 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Ago 2022 16:02 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento