Bicudo, Maria Aparecida Viggiani (2011). The constitution of mathematical science from a phenomenological perspective. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 1(1), pp. 54-67 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 91Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
The objective of this paper is to present a phenomenological conception of mathematics initiated and developed by Edmund Husserl. This author left a vast collection of works regarding the interrogation that inspired him throughout his life: the objective nature of mathematics. With the aim of presenting only an introduction to the theme, we will highlight the following topics: biographical data about the author, the homeland in which the Husserlian vision bears fruit; aspects that constitute the phenomenological conception of knowledge and its production, including, therefore, those related to the process of the idealization of mathematical objects.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > _Otro (fenomenología didáctica) 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > _Otro (procesos cognitivos) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 25573 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 06 Jul 2022 15:14 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Jul 2022 15:14 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento