Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The constitution of mathematical science from a phenomenological perspective

Bicudo, Maria Aparecida Viggiani (2011). The constitution of mathematical science from a phenomenological perspective. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 1(1), pp. 54-67 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

91Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

The objective of this paper is to present a phenomenological conception of mathematics initiated and developed by Edmund Husserl. This author left a vast collection of works regarding the interrogation that inspired him throughout his life: the objective nature of mathematics. With the aim of presenting only an introduction to the theme, we will highlight the following topics: biographical data about the author, the homeland in which the Husserlian vision bears fruit; aspects that constitute the phenomenological conception of knowledge and its production, including, therefore, those related to the process of the idealization of mathematical objects.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > _Otro (fenomenología didáctica)
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > _Otro (procesos cognitivos)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:25573
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:06 Jul 2022 15:14
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Jul 2022 15:14
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario