Arboleda, Luis Carlos (2012). Historical studies on mathematical education from the perspective of the teaching practice. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 2(1), pp. 11-14 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 56Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This work presents some theoretical and methodological considerations regarding why and how the history of mathematics and mathematical education contributes in developing the capacity of teachers to analyze their own practice. It supports the idea that, to advance towards such purpose, history must be situated in pedagogical manner and it presents the case of the appropriation of historical knowledge over mathematical formalism. Finally, the importance of comparative historical studies over the pedagogic domestication of formalisms is illustrated under different social and cultural contexts.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Teórica 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 25576 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 06 Jul 2022 15:08 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Jul 2022 15:08 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento