Pinto, Neuza Bertoni (2012). Contributions of the history of the mathematical education to the teachers education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 2(1), pp. 15-30 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 91Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
The objective of this study is to analyze the potentiality of the history of mathematical education to the complex field of the education of the basic education Mathematics teacher. Considering that the historical knowledge is of great importance for the education of this professional, this text has been organized in three segments: the first deals with the absence/presence of history in the education of the Mathematics teacher; the second treats the norms and practices that give meaning to the school mathematics; the third focuses on the professional past of the Math teacher. At the end, it mphasizes the role of the history of mathematical education in the reconstitution of the professional identity of the math educator.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos) 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 25577 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 06 Jul 2022 15:01 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Jul 2022 15:01 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento