Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Contributions of the history of the mathematical education to the teachers education

Pinto, Neuza Bertoni (2012). Contributions of the history of the mathematical education to the teachers education. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 2(1), pp. 15-30 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

91Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

The objective of this study is to analyze the potentiality of the history of mathematical education to the complex field of the education of the basic education Mathematics teacher. Considering that the historical knowledge is of great importance for the education of this professional, this text has been organized in three segments: the first deals with the absence/presence of history in the education of the Mathematics teacher; the second treats the norms and practices that give meaning to the school mathematics; the third focuses on the professional past of the Math teacher. At the end, it mphasizes the role of the history of mathematical education in the reconstitution of the professional identity of the math educator.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos)
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:25577
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:06 Jul 2022 15:01
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Jul 2022 15:01
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario