Barbosa, Heloiza (2013). Mathematical concepts in young deaf signers from Brazil: a comparative study. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 3(1), pp. 78-97 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 384Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
Much research has been demonstrating that deaf children underachieve in mathematics in comparison to hearing children. If the underachievement is comprehensive to all level of schooling and affects counting, computational and problem solving abilities, then, it is necessary to investigate whether this achievement gap is already present during the early childhood ducation. The present study nvestigated young hearing children's and deaf signers’ knowledge of initial mathematical concepts and procedures. The results revealed no differences in the mental representations of quantitative nformation by deaf signers and all groups of hearing children. But significant difference was found on the symbolic numerical skills between groups, suggesting that these skills are dependent on individual’s experiences and are affected by environmental factors.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 04. Alumno > Necesidades especiales > Alumnos discapacitados 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 06. Aprendizaje > Cognición > Rendimiento 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Infantil (0-6 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 25583 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 05 Jul 2022 10:29 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 05 Jul 2022 10:29 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento