Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematical concepts in young deaf signers from Brazil: a comparative study

Barbosa, Heloiza (2013). Mathematical concepts in young deaf signers from Brazil: a comparative study. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 3(1), pp. 78-97 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

384Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

Much research has been demonstrating that deaf children underachieve in mathematics in comparison to hearing children. If the underachievement is comprehensive to all level of schooling and affects counting, computational and problem solving abilities, then, it is necessary to investigate whether this achievement gap is already present during the early childhood ducation. The present study nvestigated young hearing children's and deaf signers’ knowledge of initial mathematical concepts and procedures. The results revealed no differences in the mental representations of quantitative nformation by deaf signers and all groups of hearing children. But significant difference was found on the symbolic numerical skills between groups, suggesting that these skills are dependent on individual’s experiences and are affected by environmental factors.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:04. Alumno > Necesidades especiales > Alumnos discapacitados
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
06. Aprendizaje > Cognición > Rendimiento
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Infantil (0-6 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:25583
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:05 Jul 2022 10:29
Fecha de Modificación Más Reciente:05 Jul 2022 10:29
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario