Delacroix, Thomas; Boubekki, Ahcene (2014). An application of multiple behavior SIA for analyzing data from student exams. Educação Matemática Pesquisa, 16(3), pp. 795-812 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 3295Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
In this paper, we use the generalized SIA distributions developed in Delacroix (2013) with the model described in Delacroix and Boubekki (2012). The aim is to develop an analysis based on SIA theory which allows a researcher in social sciences to suppress uninteresting pseudo-implications a priori in the analysis. More precisely, we look at relations between the success of students to the different questions in an exam, while taking into account a notion of student level in a multiple behavior analysis.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Creencia 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 25809 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 15 Jul 2022 09:53 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Jul 2022 09:53 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento