González-Espada, Wilson; Lacués, Eduardo; Otheguy, Gabriela; Pagano, Magdalena; Pollio, Alejandra; Pérez, Rosina; Sarasola, Marcos (2019). Identifying academically at-risk incoming freshmen at a private university in Uruguay: psychometric evaluation of a mathematics diagnostic test. UNIÓN. Revista Iberoamericana de Educación Matemática, 15(56), pp. 26-46 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 608Kb |
Resumen
This study determined to what extent the mathematics diagnostic test (MDT) used at the Catholic University of Uruguay (CUU) was psychometrically appropriate. Also, after removing “red-flagged” items, the study measured to what extent MDT scores correlated with academic success. It was found that five MDT items (out of 30) did not meet the guidelines and were discarded. The score on the remaining items showed the highest correlation with the number of mathematics courses completed, confirming that students with low MDT-Revised scores might need additional academic support to remain in the engineering program. Keywords: Item response theory, diagnostic testing, assessment, mathematics.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Modelos causales 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Diagnóstico 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas 06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 26028 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 12 Oct 2022 13:30 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Oct 2022 11:52 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento