Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

How can visual history and the art of fortifying serve in training math teachers?

Flores, Cláudia Regina (2013). How can visual history and the art of fortifying serve in training math teachers? Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 3(2), pp. 2-15 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

305Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

This paper aims to question the history that is usually considered to treat history in mathematics education. It discusses new ways of conceiving history and historical objects, taking the cultural history and visual history as examples for the construction of a new narrative for teacher training. From the use of visual sources from the military art of the seventeenth and eighteenth centuries, rises five points that can answer the question of this article: how can visual history and the art of fortifying serve in training math teachers? Finally, we stress the importance of bringing it into teaching practice to build a new relationship with the concept of teaching, learning and relating to mathematical knowledge.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:26092
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:05 Jul 2022 10:21
Fecha de Modificación Más Reciente:05 Jul 2022 10:21
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario