Westenskow, Arla; Moyer-Packenham, Patricia; Anderson-Pence, Katie; Shumway, Jessica; Jordan, Kerry (2014). Cute drawings? The disconnect between students’ pictorial representations and their mathematics responses to fraction questions. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(1), pp. 81-105 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 950Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
Third and fourth grade students’ responses to open-ended questions requiring the modeling of fraction concepts were examined in order to determine the types and prevalence of difficulties students exhibit using pictorial representations in the problem-solving process. When developing pictorial representations, students experienced difficulties with model selection, partitioning, and comparison. Four specific difficulties students experienced in using pictorial representations to solve problems were: not answering the problem goal, incorrect model selection, failure to overcome whole number bias, and struggles with part-whole understanding.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades 13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números racionales 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Simbólico |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26135 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 21:31 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 21:31 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento