Vilela, Denise Silva (2014). Contributions of the linguistic turn to mathematics undergraduate courses: a proposal for supervised training. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(2), pp. 66-83 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 258Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
The present article presents the results of a study that articulated the framework of the Linguistic Turn and a proposal for planning and conducting a compulsory discipline in mathematics undergraduate courses - the supervised training. The philosophical movement known as the Linguistic Turn is, in this study, associated with the style of thinking of Wittgenstein's Philosophical Investigations, as well as with its nonreferential compression of language. This framework can be unfolded as the symbolic approach to language and social roles, allowing another way to see assessment practices and school mathematics. The social perspective adopted in the planning of the discipline was founded, on the one hand, on the concept of "modes of address" associated with film studies and, on the other hand, on the aspects of Bourdieu’s sociology.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Teoría social del aprendizaje 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 26143 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 21:14 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 21:14 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento