Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The "practice" of mathematical modeling under a Wittgensteinian perspective

de Almeida, Lourdes Maria Werle (2014). The "practice" of mathematical modeling under a Wittgensteinian perspective. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(2), pp. 98-113 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

844Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

The objective of this article is looking at the students' pratice in mathematical modeling activities under a Wittgensteinian perspective. Starting from the analysis of a modeling activity in two distinct contexts, we present some reflections on specific meanings that may be constituted within the different contexts. What one intends to highlight with this text is the fact that modeling activities are not intended to provide meaning in the classroom to objects or concepts that are in the students' life outside the classroom. Rather than that, it aims to indicate that different meanings are associated to different language-games, which may arise from modeling activities.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > R-S > Significado
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Trabajo de los estudiantes fuera del aula
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:26148
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 21:01
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 21:01
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario